link do PTD z maja br. poświęconego wykonaniom "Serenada na orkiestrę smyczkową" Karłowicza; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
dobre, choć odrobinkę powierzchowne; ale to dlatego, że Karłowicz poważnie prowadził działalność równolegle na trzech polach, więc wątków do omówienia wiele; do tego mnogość wypowiadających się (w tym jeden bęcwał zainspirowany Ziobrą); przy okazji polecę wydawnictwo (ponownie, bo już kiedyś polecałem): mam i bardzo sobie chwalę - bardzo lubię jego zdjęcia; są świadectwem epoki minionej iprzez dr know - Forum wspinaczkowe
wielkie dzięki - wszystko jasne; ten "Protiprúd" to bez mała kilometr wcześniej - dlatego nie mogłem się odnaleźć; poz_drprzez dr know - Forum taternickie
>>Nie jestem aż tak skrajny, ja też nie - po prostu mówię jak jest; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Wolę via ferratę niż nasze łańcuchy. ranking gówna? poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
to chyba sportowcy poszli kilka kroków bliżej; ferraty to stary wynalazek; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Abstrahując od potrzeby w tym miejscu użycia liny to uważam "lodowcowy" sposób za bezpieczny, wygodny i szybki. Co Ci się w nim nie podoba? ależ nie mówię, że się nie podoba; chodzenie na lotnej z liną dłuższa niż 30-40 m zaczyna być mordęgą i linę trzeba skrócić; jak napisałem - mankament to problem z łatwym rozwiązaniem się zespołu; dlatego w czasie wspinania stosuję naprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>> tak jak się nosi na lodowcu ale przecie nie są na lodowcu; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
to pinezka do "Anjelský hang" czy po prosty do okolicy wodspadu "Skok"? poz_drprzez dr know - Forum taternickie
ponawijane na się, to niewygodnie się odwiązać; to pryma; sekunda - tę akurat sytuację trudno jednoznacznie ocenić - patrząc na teren można zadać pytani: po co w ogóle lina? poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
standard standardem, ale może ktoś zapodać pinezkę ze współrzędnymi rejonu? poz_drprzez dr know - Forum taternickie
w łyk-end miałem okazję liznąć nieco miejscówkę; wspinaliśmy się tylko na Brzytwie, podchodząc rzuciliśmy okiem na skałkę po lewej na zakręcie blisko szlaku (nie kojarzę nazwy) oraz Sokolą Turnię; padło na Brzytwę bo chcieliśmy powspinać się w słońcu - no i najlepiej prezentowała się na zdjęciach; nie wiem czy jest reprezentatywna dla całego rejonu; ładna i całkiem okazała skałka - wartaprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>No ale chyba dlatego właśnie, że gubi im się skala porównawcza pewnikiem też; ale czy np. pomysł obicia cienkiego lodu kotwami i zaanonsowanie tego jako WI6 to kwestia braku porównania? jakieś inne szatany musiały być czynne; poz_drprzez dr know - Forum taternickie
kandydaci do jaja w MOku; aktualnie droga ma już nawet inną nazwę: "Nie było i jest" poz_drprzez dr know - Forum taternickie
>>aktualnie we wszystkich sektorach Toczka jest ok 60 linii o proszę - miło wiedzieć że oferta wspinaczkowa większa o blisko 50%; >>W topo wkgij jest trochę błędów w wycenach i przebiegu dróg. największą zaletą tego topo jest to, że wszystko jest zebrane w jednym miejscu; czy w rejonie są jakieś drogi na ufoki? w topo wkgij np. droga "Święto Pracy" wygląda na takprzez dr know - Forum wspinaczkowe
to nie tylko kwestia porównania - po prostu: w miejscach gdzie nie ma dużo pionowego lodu ludzie zwykle wyceniaja o stopien lub nawet dwa za wysoko. poz_drprzez dr know - Forum taternickie
styl stylem - pytanie jest takie: czy kiedykolwiek widzieli WI 5? poz_drprzez dr know - Forum taternickie
tamże: 15 stycznia Adam Śmiałkowski i Jan Świder robią Komin Węgrzynowicza (do Zachodu Grońskiego) na Wołowej Turni. Warunki oceniają na V, WI5. ciekawe, czy te WI 5 to takie samo jak w Zamglonej rynience czy trudniejsze (zespół ten sam) - na stronie można przeczytać: [...] Główne trudności w lodzie, który wyceniliśmy na WI5. Wyjątkowe warunki - betony i małe zagrożenie lawinowe dawałyprzez dr know - Forum taternickie
>>Się chwali, że mają. mnie to pasuje - przybywa sprzętu na wyposażenie np. DachBetonu; >>tego nie rozumiem :) serio. początkujący oraz niedzielni wspinacze; i to dosłownie niedzielni; w tym roku nie było mnie w majówkę, ale 3 maja kolega naliczył 48 przybyszów; atakowano drogi </=VI.1; zanotowano odwroty zjazdem z pierwszych ringów; nie tylko z tych najtrudniejszych;przez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Masz 100% racji, ale to nie jest bez sprzętu jakbyś sobie życzył; >>a teraz zrób eksperyment i popatrz w skałach ile osób ma przy uprzęży takiego :) taki eksperyment to ja mam co tydzień, bez robienia - jak przyjeżdżam na Stoko; z tych co "do mnie" przyjeżdżają, to w chuj ma - głównie (albo i wyłącznie) lewatywa; mamy drogę, której nie da się przehaczyć do staprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>zjazd bez zostawiania czegokolwiek jak droga jednak przerasta "mistrza" dziś sprzęt jest wystarczająco tani, aby nie trzeba było kombinować, tylko szybko i bezpiecznie się wycofać - najprościej zostawić majlona w spicie/ringu; przecie żadna to ujma... poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>> Mamy instruktorów "państwowych" którzy nic nie znaczą (w sensie, nie dają gwarancji niczego), mamy jak widać instruktorów związkowych którzy również mogą niewiele gwarantować. masz coś na poparcie tej tezy? poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Popatrzcie co się podziało z przewodnikami nie mieszaj dwóch rożnych systemów walutowych; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
jak trafię przed to ja zdam; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Aż tak to tego Kuba nie stawia, jak nie jak tak: "Instruktor ma nauczyć bezpieczeństwa we wspinaniu [...]. Instruktor ma nauczyć go jak się i kogoś innego nie zabić, nie połamać i jak wyjść z opresji jeśli taka się pojawi." nie ma tu ani słowa, choćby o podstawach poruszania się po skale; >>Pół biedy, gdy takie szkolenie obejmuje wyłącznie jednowyciągowe ringosprzez dr know - Forum wspinaczkowe
znalazłem topo: - zawierające ok. 40 dróg; nie wiem na ile aktualne, ale datowane na maj 2022; poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe
>>a nie doświadczenia (trzy lata wspinania to nie doświadczenie) cisza. umiejętności sprawdzane są na egzaminie wstępnym - w tym kontekście wymóg czasowy samodzielnego wspinania wydaje się zupełnie zbędny*; niemniej po trzech latach samodzielnego wspinania (popartego kilkoma VI.3 sajtem - co wymusza intensywność) można wg spokojnie przystąpić do kursu na IS (konkretnie: do egzaminu)przez dr know - Forum wspinaczkowe
>>Ja szukałem, z małym kątomierze ale nic nie znalazłem mnie interesuje bez kątomierza - tylko termometr; >>Nie wiem jak Ty, ale ja mam prawie zawsze GPS Garmina ze sobą ja ze sobą mam jedynie samsunga solida; poz_drprzez dr know - Forum taternickie
pomocny byłby termometr zewnętrzny; ktoś zna jakiś mały, prosty i dobrej jakości produkt? poz_drprzez dr know - Forum taternickie
i podzieli się wrażeniami? poz_drprzez dr know - Forum wspinaczkowe