Różnica jest oczywista i to w stylu Wodza - czyli ustawka 1-1: faktycznie nie ma co porównywać - ja zrobię każdą Twoją 40-50-60-70 m drogę, a Ty mojej choćby 4 metrowej krótkiej nie... Przyjedź do Brzo - jest tam i 20 m moja niedawna VI.6+: Bohemian Rhapsody...przez trz - Forum wspinaczkowe
Dokładnie tak właśnie napisałem w wywiadzie, który miał się dzisiaj pojawić, ale Wojtek ugrzązł w Warszawie! Pozdrawiam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Kubuś - nie gniewaj się za atak od personam, ale sam zacząłeś z poetyką "szachową": ja na V+ czy nawet VI- FA najczęściej nie asekuruję się, gdyż to zbędne ruchy, które psują harmonię wspinania. Potem to oczywiście najczęściej obijam, bo nie każdy jest taki głupi jak ja... Wodzu - "śmiechu warta Skała Z Krzyżem" to przecież pierwotny cel eksploracji Twojego kolegi Kuby (śmiecprzez trz - Forum wspinaczkowe
W całej rozciągłości się nie zgadzam - dlaczego mam się nie podzielić z czymś co sprawia satysfakcję? Otwarcie - sama czynność przygotowania drogi - to RZEMIOSŁO - nie ma nic wspólnego z metafizyką. Owa pojawia się (o ile) dopiero gdy wykonujesz przechwyty - dla jednego na VI.1 dla kogo innego na VI.7... To sobie każdy musi wykonać sam, a dla mnie to okazja do poznania ludzi, którzy emanują pozytprzez trz - Forum wspinaczkowe
Mechanizm, który zaproponowałem nie różni się niczym od sytuacji - "jadę na wyprawę, ale możecie wziąć w niej udział". Do tej pory ubezpieczanie dróg - Z KTÓRYCH ZARÓWNO TY WODZU JAK I KUBA SKRZĘTNIE NIEMAL CODZIENNIE KORZYSTACIE - realizowane było dokładnie wg tego samego schematu, tyle że w wymiarze socjalistycznym, bo PRZYMUSOWYM. Składka podatków, a następnie jej przydzielanie przezprzez trz - Forum wspinaczkowe
Nie czuję się Piotrze przekonany - tym bardziej, że "Tatry bez młotka" realizowały wszak ten sam schemat, choć nieco tylko inny - bardziej socjalistyczny mechanizm. jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
E tam - to tylko forma przełamania monopolu na Kingsajz... a przy okazji eksperyment socjologiczny. Poza tym dlaczego "wirtualnie" - żeby być autorem to trzeba przejść z dołem, ja tylko wykonam brudną robotę. Ponadto możesz wpłacić dobrowolnie i nie chcieć być autorem co nie? pozdrawiam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Dziękuję Tomku - mimo, że formalnie to zjebka - to czuję, że to komplement. Cóż - MG nie było rentownym magazynem i tyle, ale dziękuję za Twój głos za, którzy wyrażał się nabywaniem. jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Kuba - do skrzynki dostajesz reklamówki z marketów - są całkowicie za free!!! I nie zawsze na lipnym papierze. Mniej więcej taką funkcję pełni magazyn "Tatry" - nie przeszkadza mu to oczywiście prezentować wysokiego poziomu merytoryczno-edytorskiego. Nie ma tu miejsca na "zdziwienie"...przez trz - Forum wspinaczkowe
jak to "dotowane reklamami"???????? za reklamami się trzeba nachodzić, a to wymaga dodatkowej pracy i generuje koszty wchodzą one do budżetu, który pokrywa koszty produkcji i stanowi wynagrodzenie za pracę sprzedaż powinna przynieść dochód - tak powinno się dziać w normalnym systemie, czyli kapitalizmie kompletnie nietrafione porównanie z pismem, które jest reklamówką TPN i nie maprzez trz - Forum wspinaczkowe
? jaka jest teza ? bo jeśli taka, że cena przystępna, to praktycznie pewne jest, że periodyk dotowany jest przez TPN...przez trz - Forum wspinaczkowe
Problem wypowiadania się eksperckiego o Mnichu i okolicy w kontekście "wspinania w Tatrach" wydaje się prosty do rozwiązania: wystarczy zaliczyć Dolinę Mnichowską do Dolinek Podkrakowskich i załatwione...przez trz - Forum wspinaczkowe
Zdecydowanie nie kieruję się koniecznością apdejtów przewodników, ale wiem już czym: obijam skałkę, bo jest.... jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
Tak się składa, że bulderowałem jak jeszcze nie było takiej nazwy, a o materacu nikt nie słyszał i wiem jak to odróżnić... co więcej sporo "tras" robię teraz bez liny i to nie takich całkiem "najłatwych" - vide Rogatka w Kluczwodzie. Jest to dość estetyczna skałka, więc zbieram głosy nt jej obicia. Przeważają takie, żeby to obić bo nikt się nie będzie wspinał. Co Ciebie powinnprzez trz - Forum wspinaczkowe
ok - zróbmy tak - jak zrobisz Kozi La Trynę i Uzurpatora solo (nawet posiłkując się kraszem) to zjem pętelki rezerwacyjne bez keczupu... nie muszę tego widzieć - wystarczy mi filmik na forum pozdr jt ps. to jest tylko/aż 3m niższe niż Chomeini...przez trz - Forum wspinaczkowe
Wodzu - Ty to robiłeś OS? Bo pamięć mnie zawodzi, a nie mogę odszukać źródła...przez trz - Forum wspinaczkowe
W przewodniku Jura Środkowa wydanie 2 droga Kozi Syn VI.2 na tyłach Jaskini Jasnej jest opisana jako "niebezpieczna". Proszę o informacje czy ktoś ma podobne odczucia jak autor i o co konkretnie może chodzić: rozmieszczenie wpinek, kruszyzna? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi. pozdrawiam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
nie ma sprawy - serio ja się nigdy nie obrażam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
niech będzie tak jak jest mnie to nie przeszkadza pozdrawiam jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
temat jest bardzo stary, ale umieściłeś moje nazwisko w tytule więc wklejam: jtprzez trz - Forum wspinaczkowe
demokracja to zło, ale jeśli to głosowanie - to jestem zaprzez trz - Forum wspinaczkowe
...zaryzykuję, że Mecz Na Wyjeździe i Straszna Kopanina to w swoich charakterze i cyfrze prawdziwe "lektury obowiązkowe" dla lubiących kilkuwyciągowe problemy...przez trz - Forum wspinaczkowe
Andrzeju - skała nie jest wysoka - ma tak jak piszesz ok 10 m, ale jest przewieszona i ma ładną rzeźbę. Karlin ma bardzo duży potencjał eksploracyjny - są tam jeszcze 3 skały po 20 m. Tylko na jednej z nich - Białym Kamieniu są 2 ubezpieczone drogi na głównej ścianie. W rejonie są także 4 dziewicze skały po 15 m (i oczywiście wiele mniejszych). Zająłem się Skałą Kopaniny, bo podobnie jak w Brzosprzez trz - Forum wspinaczkowe
Przepraszam, że się wtrącę, choć nie znam drogi, ani skały... Przyglądałem się zdjęciom i opisowi Michała i wydaje mi się, że jeśli ta droga ma "ogranicznik", który należy opisać w przewodnikach czy inaczej oficjalnie, to tak samo należałoby zrobić z wszystkimi drogami na Jurze (no niemal - może bez najłatwiejszej drogi na danej skale). Nie dajmy się zwariować... po prostu nie narzucaprzez trz - Forum wspinaczkowe
Tę skałę obijał Jacek Matuszek...przez trz - Forum wspinaczkowe
to pomiędzy VI.1+ (Grubens) (wg mnie raczej VI.2) a VI (Zielonka) jest jeszcze KW Asior VI.2+ żelastwo jest - pamiętam o nim - choć to nie było moje zadanie akurat... ale ciągle brak czasu...przez trz - Forum wspinaczkowe
opis nie pasuje za bardzo do żadnej sytuacji jeśli chodzi o projekt na ścianie południowej to wygląda to tak: Ściana Południowa 4. Czasami Strugam Se Wariata VI.1 (3R+ST); 5. Wariat We Mnie VI.1+ (3R+ST); 6. Zacięcie Zamka V (3R+ST); 7. Bolesław Cienki VI.3 (4R+ST); 8. Projekt (5R+ST) Jeśli o projekt na ścianie północnej to jest tak: 23. Zielonka VI (3R+ST); 24. KW Asior VI.2+ (3Rprzez trz - Forum wspinaczkowe
Jakiś czas temu udostępniłem informacje Lesserowi żeby dał na Portal Górski i było to gotowe... ale teraz nie działa - nie wiem czemu...przez trz - Forum wspinaczkowe